مقالات

تاثیرآب یونیزه قلیایی بر بیماری قلبی

وجود آنتی اکسیدان ها و دارا بودن قدرت قلیایی و ریز خوشه ای و کریستالی شکل بودن آب باعث جذب راحت و جلوگیری از ایجاد رسوبات در جدار داخل شریانهای بدن میشود و مانع از بروز فشار خون می گردد , این آب به دلیل کم حجم بودن و قدرت نفوذ بسیار بالا می تواند باعث دفع سموم از داخل عروق و شریانهای اصلی شود برای بدن مهم است که خون از چه سیالی تشکیل شده باشد به دلیل اینکه ۸۰ % تا ۸۵% حجم خون از آب تشکیل شده است , استفاده از آب قلیایی می تواند کمک بسیار بزرگی باشد به بر طرف شدن گرفتگی رگهای کرونری ( رگهای تغذیه کننده قلب انسان ) که یکی از مهمترین شریانهای بدن و قلب هستند و گرفتگی در آنها باعث بروز بیماریهای قلبی می شود , این آب به علت افزایش گردش خون می تواند باعث تغذیه بهتر ماهیچه های قلب شود که خود می تواند موجب پیشگیری از بیماریهای قلبی شود , می توان گفت اکثر تصلب شریان ها بر اثر تجمع رسوبات اسیدی در بدن به وجود می آید که این آب یونیزه قلیایی سلامت قرن جدید می تواند آنها را از بین ببرد .

 بیماری های قلبی و عروق:

شیوع بیماری های قلبی و عروق در بین مردم کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه رو به افزایش است.موارد حمله های قلبی در بین مردان در سن ۴۰ سالگی ۳ نفردر ۱۰۰۰ نفر در سن ۵۰ سالگی ۱۰ نفر در ۱۰۰۰ نفر و در سن ۶۰ سالگی ۲۰ نفر در ۱۰۰۰ نفر در امریکا گزارش شده است با کوشش های جدید در زمینه ی درمان و مراقبت های بیشتر و با کیفیت بهتر توانستند میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و افراد دارای کلستروا بالا را کاهش دهند ، با این وجود شیوع بیماری های قلبی و عروقی هم چنان از مسائل عمده جوامع می باشد و مراقبت آن از الویت ها است.

کلسترول خون بالا

امروزه همه از کلسترول بالا به عنوان نشانه ای از بیماری های بالقوه ی قلب و مغز – پیامد گرفتگی سرخرگ ها – آگاه هستند.در سال ۱۹۸۷ در گردهمایی دانشمندان حوزه ی تحقیقات سرطان،دلایلی علمی ارائه گردید ،که چرا افزایش تولید کلسترول در بدن نتیجه ی مستقیم کم آبی مزمن است.

سلول های بدن انسان مانند باکتری ها این توانایی را دارند که با تغییر دادن ساختار غشای خود با محیط سازگار شوند.همچنین، سلول های بدن انسان حجم کلسترول غشای خود را تغییر می دهند تا از نشت کنترل نشده آب به درون یا بیرون قلمرو داخلی شان پیشگیری کنند.به طورطبیعی ، که آب با سرعت آهسته اما دقیق به درون سلول تراوش می کند.

سلول ها برای خلاص شدن از آب اضافی هم سازوکاری دارند.اما اگر به این علت که محیط سلول به طور نسبی درحال خشک شدن است نیاز به حفظ آب درون خود باشد.لایه های کلسترول در ساختار غشا فرایند بستن (درزگیری) غشا را اجرا می کند- سوراخ های زیادی که اجازه می دهند آب از آنها عبور کند، بسته می شوند.

در حالت عادی ،وقتی غذا خورده می شود،آب و آنزیم ها باید به درون معده و روده ها سرازیرشوند.آنزیم ها با قرار دادن یک مولکول آب در چندین نقطه ی پیوند اسیدهای آمینه که ساختار و توده ی پروتئین را تشکیل می دهند،تکه های غذا را به عناصر اصلی کوچکترشان تجزیه می کنند.آب آزاد به کار می رود تا این عمل را امکان پذیر سازد. نتیجه این است که بدن آب کمتر و ماده ی جامد حل نشدنی بیشتری دارد که باید به جریان خون و لنف که حالا به طور نسبی دچار نقصان آب شده است ،منتقل کند.

گرفتگی عروق کرونر

نتیجه ی این فرایند گوارشی ،خون غلیظی است که روده ها را ترک می کند و به طرف کبد می رود. درکبد مقداری از این بار غذایی از خون گرفته می شود .اولین جایی که این خون غلیظ و در حال گردش به آنجا می رود، بافت ریه است.دراینجا آب بیشتری از خون در حال گردش در خلال فرایند تنفس از دست می رود.

حالا این خون غلیظ به طرف چپ قلب وارد و به بیرون پمپاژ می شود.این خون به سرخرگ هایی که خود قلب را تغذیه می کنند، سپس به سرخرگ های مغز و پس از آن به سرخرگ اصلی بدن به نام آئورت می رود. وقتی این خون غلیظ به آن دسته از مراکز مغزی برسد که با تنظیم اسمزی بدن سروکار دارند،در آن زمان به ذهن هوشیار علامت می دهند که بدن با کمبود آب مواجه شده است.آژیر تشنگی به صدا در می آید و شخص میل به نوشیدن آب را احساس می کند.

فاصله ی زمانی به نسبت زیادی بین مواجهه ی سلول های کبد و جدار سلولی سرخرگ ها با خون غلیظ و رساندن آب به بدن ، وجود دارد. فاصله ی بین نوشیدن آب پس از غذا و تاثیر کاهش دهنده ی آب خون غلیظ،برای تحریک فعالیت تولیدو انباشت کلسترول در سلول هایی که با خون غلیظ تماس پیدا می کنند، مانند: (سلول های کبدوجدار سرخرگ ها) کافی می باشد.در این موقع،مسیری فیزویولوژیکی برای تولید ورسوب کلسترول درجدار رگ های خونی به وجود خواهد آمد. سلول هایی که نمی توانند کلسترول بسازند،تنها راه محافظت از خودشان،گرفتن کلسترول از جریان خون و رسوب آن در غشاهای خودشان است.

کلسترول بالا نشانه ی این است که سلول های بدن سازوکاری دفاعی در برابر نیروهای اسمزی قوی تر خون ابداع کرده اند.خون غلیظ در حالت عادی به بیرون کشیدن آب از غشاهای سلولی ادامه خواهد داد .کلسترول، نوع طبیعی خاک رس ضدآب است که وقتی در شکاف های غشای سلول ریخته می شود،هم به سالم نگه داشتن ساختمان غشاء کمک می کند و هم جلوی از دست رفتن آب را می گیرد. در کم آبی مزمن ،مقادیر بیشتری از کلسترول در سلول های کبد تولید می شود و برای مصرف مشترک همه ی سلول هایی که نمی توانند برای خودشان تولید کنند، به جریان خون می ریزند.کلسترول اضافی، جداره سلول را در برابر عبور آب که به طور طبیعی در سلول آبدهی شده روی می دهد،نفوذناپذیر می کند.

برای پیشگیری از رسوب کلسترول بیش از حد به وسیله ی سلول های سرخرگ ها و کبد،باید به طور منظم نیم ساعت پیش از خوردن غذا مقدار زیادی آب سالم بخورید.با این کار سلول های بدن پیش از روبه رو شدن با خون غلیظ ،پس از خوردن غذا،به خوبی آبدهی خواهند شد.برای فرایندهای گوارش و تنفس هم آب کافی وجود خواهد داشت،بدون نیاز به برداشت آب از سلول های جدار داخلی رگ های خون.

پس از یک دوره تنظیم روزانه ،نوشیدن آب به میزان کافی ،سلول ها کم کم به طور کامل آبدهی می شوند،و نیاز کمتری به دستگاه دفاع کلسترولی خواهند داشت و تولید آن کاهش خواهد یافت .در پرتو این اطلاعات چه بسا ثابت شود که دامنه ی کلسترول عادی بسیارکمترازمقادیری است که هم اکنون ذکر می شود. اکنون این موضوع در حال آشکار شدن است که کاهش موثر سطح کلسترول درخون درحال گردش می تواند به پاک سازی رسوب های تشکیل شده از قبل کمک کند.

بیماری کرونری قلب

اگر این را هم در نظر بگیریم که یکی دیگراز علل اساسی بیماری قلب،بالا بودن مداوم فشار خون و فشار شدید خون غلیظ در حال گردش است، با استفاده از همین اطلاعات می توان علت ریشه ای بیماری کرونری قلب و آسیب مغزی و سکته های مغزی را تبیین کرد.

کرونر قلب

باید به خاطر داشت که این اطلاعات درباره ی همه ی سلول ها درهراندامی کاربرد دارند. وقتی بدن باکم آبی مواجه می شود،همه ی سلول ها در همه ی اندام ها مشکل را احساس می کنند.تا وقتی که یک دستگاه آب رسانی اضطراری شروع به آبدهی سلول های ضروری ترمی کند، قلب هم ازمشکلات مرتبط با کم آبی بی نصیب نمی شود.به اندازه ی کافی ناتوان می گردد و شروع به نشان دادن نارسایی میکند.این فرایند اغلب با انقباض و سپس گرفتگی دایمی یک سرخرگ کوچک شروع می شود.انقباض اولیه با درد همراه است.اگردر همان زمان اقدام به نوشیدن آب سالم شود ،انقباض برطرف خواهد شدو دیگر پیامد آن گرفتگی دایمی سرخرگ نخواهد بود.درهرحال ،نوشیدن فوری آب ازهر داروی دیگر برای بیماران قلبی ضروری تراست. دست کم آب اندازه آسیب را کمتر خواهد کرد.کلسترول بالای خون می تواند نشانه ی کاهش تراکم استخوان نیز باشد.

تاثیرآب یونیزه قلیایی بر بیماریهای قلبی

وجود آنتی اکسیدان ها و دارا بودن قدرت قلیایی و ریز خوشه ای و کریستالی شکل بودن آب باعث جذب راحت و جلوگیری از ایجاد رسوبات در جدار داخل شریانهای بدن میشود و مانع از بروز فشار خون می گردد , این آب به دلیل کم حجم بودن و قدرت نفوذ بسیار بالا می تواند باعث دفع سموم از داخل عروق و شریانهای اصلی شود برای بدن مهم است که خون از چه سیالی تشکیل شده باشد به دلیل اینکه ۸۰ % تا ۸۵% حجم خون از آب تشکیل شده است , استفاده از آب قلیایی می تواند کمک بسیار بزرگی باشد به بر طرف شدن گرفتگی رگهای کرونری ( رگهای تغذیه کننده قلب انسان ) که یکی از مهمترین شریانهای بدن و قلب هستند و گرفتگی در آنها باعث بروز بیماریهای قلبی می شود , این آب به علت افزایش گردش خون می تواند باعث تغذیه بهتر ماهیچه های قلب شود که خود می تواند موجب پیشگیری از بیماریهای قلبی شود , می توان گفت اکثر تصلب شریان ها بر اثر تجمع رسوبات اسیدی در بدن به وجود می آید که این آب یونیزه قلیایی سلامت قرن جدید می تواند آنها را از بین ببرد .

عوامل خطر بیماری های قلبـــــی – عــــــروقــــــــی:

برخی عوامل خطر بیماری های قلبی – عروقی قابل اصلاح و کنترل هستند، در حالیکه سایر عوامل خطر تحت کنترل ما نیستند.

برخی از عوامل خطر ممکن است در طول زندگی دچار تغییرشوند.

عوامل خطری که قابل اصلاح و یا قابل درمان نمی باشند، عبارتند از:

*  جنس بیمار :زنان تا سن ۶۰-۵۵ سالگی در معرض خطر کمتری از مردان هستند. زنان پیش از یائسگی به دلیل وجود هورمون های جنسی خود در مقابل بیماری های قلبی – عروقی محافظت می شوند.
*    افزایش سن.
*    سابقه خانوادگی.
*    ژنتیک، قومیت و نژاد.

عوامل خطر عمده ای که قابل کنترل، اصلاح و یا درمان هستند عبارتند از:

*   افزایش غیر طبیعی چربی های خون (کلسترول -تری گلیسیرید)
*   فشار خون بالا

*   دیابت، پاسخ غیرطبیعی به انسولین
*   افزایش وزن و چاقی که نحوه توزیع چربی در بدن (چاقی شکمی)
*   الکل و رژیم غذایی نادرست.
*   استرس های روانی ، هیجانات و نیز ویژ گی های فردی
*   برخی داروها (قرص های ضدبارداری، برخی داروهای هورمونی)
*   کمبود آنتی اکسیدان ها، غیر عادی شدن فاکتورهای انعقاد خون و افزایش هموسیسئین

*   کشیدن سیگار

*   یائسگی زودرس

*   طرز رفتار و برخورد با زندگی مدرن

*   کاهش لیپوپروتئین HDL کمتر از ۳۵g/dl

عوامل کاهش دهنده خطر :

* با بالا بودن لیپوپروتئین HDL بیشتر از ۶۰ mg/dl

امروزه توصیه می شود که از سنین ۲۰ یا ۲۵ سالگی به بالا میزان HDL به طور منظم تعیین شود تا عوامل خطر ابتلا به حداقل برسد.

مواد غذایی مفید برای قلب:

۱-  ماهی: ماهی غنی ترین منبع چربی امگا ۳ وآنتی اکسیدان است و باعث کاهش التهاب و کاهش لخته شدن خون می شود. همچنین امگا ۳، میزان کلسترول خون را تنظیم می کند.
۲-  روغن زیتون
۳-  سیر: خون را تصفیه می کند، جلوی چسبندگی و لخته شدن خون را می گیرد و ذخیره خونی کافی را برای قلب فراهم می کند.
۴-  سیب: سیب دارای ماده ای به نام quercetin (کوئرستین) می باشد که جلوی التهاب و لخته شدن خون را می گیرد. سیب دارای ویتامین ها و فیبر نیز می باشد. مصرف سیب با بادام یا گردو یک میان وعده مغذی محسوب می شود.
۵-  پرتقال:دارای ویتامین C، پتاسیم، فیبر و آنتی اکسیدان است.
۶-  غلات سبوس دار
۷-  آب چغندر
۸-  انار دارای پتاسیم می باشد چربی خون را از اکسیده شدن محافظت می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
۹-  آب انگور قرمز تازه:باعث کاهش فشار خون بالا می شود.
۱۰- سبزیجات برگ سبز:حاوی فولات و ویتامین E می باشند و همچنین باعث افزایش قدرت حافظه در سن پیری می شود.
۱۱- گوجه فرنگی:دارای آنتی اکسیدان لیکوپن، vit E ، بتاکاروتن و دیگر مواد مغذی است.
۱۲- عناب :دارای پتاسیم و منیزیم می باشد. عناب از فشار خون بالا نیز جلوگیری می کند.
۱۳- خیار :خیار حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر می باشد و موجب پایین آمدن فشار خون می شود.
۱۴- سویا: پروتئین سویا از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند. از طرف دیگر، با خوردن سویا به جای گوشت، میزان چربی اشباع دریافتی خود را کم می کنید.
۱۵- ملاس (شربت چغفندر قند): دارای املاح آهن و مس می باشد و برای تقویت قلب و فشار خون بسیار مفید است.
۱۶- بادام:بادام و آجیل دارای چربی خون (HDL) و ویتامین E و دیگر مواد مغذی می باشند که باعث تنظیم مقدار کلسترول خون می گردند.
۱۷- لسیتین: برای تقویت قلب مفید است و جلوی چسبندگی و لخته شدن خون را می گیرد. بهترین منابع آن عبارتند از سویا و زرده تخم مرغ.
۱۸- رازیانه: برای سهولت حرکت خون مفید است.
۱۹- اسفناج: غنی ازFe است و برای تقویت قلب و فشار خون مفید است.
۲۰- آب هویج، کرفس، جعفری و اسفناج: این مخلوط غنی از پتاسیم می باشد.
۲۱- سبوس گندم: جلوی گرفتگی و اسپاسم عضلات قلب را می گیرد.
۲۲- آب جعفری: آب جعفری خون را تصفیه می کند.

و اما آب یونیزه قلیایی:

تمام افراد به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی باید در طول شبانه روز ۶ تا ۸ لیوان آب یونیزه قلیایی مصرف کنند.

مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب یونیزه قلیایی حاصل از دستگاه تصفیه آب یونیزه قلیایی در کنار خودداری از مصرف نمک و مصرف غذاهای پرچرب از اصول مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی – عروقی محسوب می شود.

همچنین یک لیوان آب یونیزه قلیایی ۴ برابر یک ماهی قزل آلا آنتی اکسیدان دارد که از اکسید شدن LDL و کلسترول جلوگیری کرده و فرایند اکسیداسیون را در بدن کاهش می دهد. همچنین قلب را تقویت می کند تا به درستی کار کرده و پمپاژ قلبی به درستی عمل می کند. همچنین آب یونیزه قلیایی به دلیل کم حجم بودن و قدرت حلالیت و نفوذ بالا می تواند چربی ها را در خود حل کند و بعد از یک دوره درمانی ۳ ماه نتایج پروفایل لیپیدی شما را تغییر دهد و سطح تری گلیسرید ، کلسترول و LDL خون شما را به حد نرمال می رساند. همچنین رسوبات و پلاک های کلسیمی را که در دیواره عروق قرار دارند و در طول زمان باعث مسدود شدن عروق قلبی و مغزی می شود و سکته های مغزی و قلبی را به دنبال دارد، در خود حل کرده و از بدن دفع می کند همچنین یک لیوان آب یونیزه قلیایی ۲/۵ برابر یک لیوان آب معمولی اکسیژن افزایش یافته دارد که اکسیژن در حد نرمال باعث باز شدن عروق خونی می شود و از گرفتگی و تنگی عروق جلوگیری به عمل می آورد.

آیا به بیماری قلبی مبتلا هستید؟

«پس از کشف پنسیلین، این بزرگترین کشف در زمینه سلامتی بوده است! »

دکتر ویلیام کلی

قلب نقطه مرکزی سیستم قلبی عروقی می‌باشد. قلب وظیفه دارد تا خون را از طریق عروق خونی به تمامی سلول‌های بدن پمپ کند. خون مملو از اکسیژن است و بدن ما برای داشتن فعالیت صحیح نیاز به تامین مداوم خون دارد. آب یونیزه قلیایی تاینت دارای مقادیر وافری از اکسیژن بوده و عضله قلب نیز برای انجام وظیف خود به طرز مناسب نیاز به مقادیر زیادی اکسیژن دارد. زمانی که میزان اکسیژن کافی برای این عضله وجود نداشته باشد، قلب در معرض خطر قرار گرفته و نهایتاً از کار باز خواهد ایستاد. عواملی چون عادات روزانه، سیگار کشیدن، فشار خون بالا، خوردن غذاهای چرب، نوشیدن آب ناسالم، چاقی و نداشتن فعالیت جسمی می‌تواند منجربه بیماری‌های قلبی شوند.

حقیقت جالبی که در این مورد وجود دارد این است که پزشکان می‌دانند که اگر فرد مراجعه کننده پیش از آزمایش سنجش فشار خون چند نفس عمیق بکشد، میزان فشار خون فرد پایین‌تر از حد عادی نشان داده خواهد شد. با انجام این کار با وارد شدن اکسیژن و دفع بیشتر دی‌اکسید کربن از بدن به طور موقت pH خون فرد افزایش می‌یابد. از آن‌جایی که با چنین اقدامی می‌توان فشار خون را کاهش داد، می‌توان به این نتیجه رسید که فشار خون بالا می‌تواند ناشی از کمبود اکسیژن باشد. آب یونیزه قلیایی تاینت علاوه بر داشتن مقادیر بالای اکسیژن، دارای pH بالا می‌باشد که به فعالیت مناسب قلب نیز کمک می‌کند. به عنوان مثال زمانی که خون در سطح قلیایی قرار دارد، به دلیل اکسیژن بالا و همچنین کم بودن ضریب چسبناکی خون، پمپ کردن آن برای قلب با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

علاوه بر تمامی این‌ها آب یونیزه قلیایی تاینت دارای یون‌های کلسیم می‌باشد که به حل شدن پلاکت‌ها و کلسترول‌های چسبیده به دیواره عروق کمک کرده و مسیر عروق را باز می‌کنند.

پیش‌گیری بهتر از درمان است! بسیار از افراد تا زمانی بیمار نشوند، قدر سلامتی خود را نمی‌دانند. دکتر آلوین استین در این باره می‌گوید: «اسیدوز تنها بیماری حقیقی است و تمامی بیماری‌ها به نوعی محصول جانبی اسیدوز هستند»

اگر سلامتی کامل خود را در حال حاضر دارید، با نوشیدن آب یونیزه قلیایی تاینت به حفظ آن کمک کنید؛ اما اگر به نحوی سلامتی شما دچار مشکل شده است، کوتاهترین راه را برای بازیابی آن انتخاب کنید و از آب یونیزه قلیایی تاینت بنوشید.

تصمیم بسیار ساده است. پول خود را صرف خریدن آب‌های بسته‌بندی نکنید و سلامت خود را حفظ کنید. نوشیدن آب یونیزه قلیایی تاینت کارآمد‌ترین راه برای حفظ سلامتی است. راهی هموار برای رسیدن به سلامتی و داشتن زندگی سالم برای شما وجود دارد.

برگرفته شده از water27680.com

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.