آب هيدروژن داراخبارمقالات

آلودگی هوا چیست؟

بر اساس نظر بهداشت جهانی آلودگی هوا عبارت است از آلودگی محیط داخلی یا خارجی توسط هر عامل شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیکی که ویژگی های طبیعی جو را تغییر می دهد. وسایل احتراق خانگی، وسایل نقلیه موتوری، تاسیسات صنعتی و آتش سوزی جنگل ها منابع رایج آلودگی هوا هستند.

 در کشور ما علاوه بر موارد فوق سوزاندن گاز مایع جهت تولید برق یکی از موارد بسیار تاثیرگذار بر تولید آلودگی در هوا می باشد.

آلودگی هوا باعث بروز چه بیماری‌هایی می‌شود؟

آلودگی هوا یکی ازمهم ترین عوامل ایجاد بیماری هایی مانند آسم ،تنگی نفس،برونشیت مزمن و حتی سرطان های ریه می باشد متاسفانه در کشور ما سالانه بیش از ۳۰۰۰نفر مبتلا به این بیماری ها می گردند.

آلودگی هوا باعث بروز سرطان ریه، حملات آسم، برونشیت مزمن، بیماری مزمن انسدادی ریه، ذات الریه، بیماری‌های قلبی و روانی می‌شود.

تأثیرات مخرب آلودگی هوا بر سلامت انسان همیشه آشکار بوده و این روزها به یکی از معضلات پیچیده و همیشگی در زندگی مردم جهان تبدیل شده است. یکی از مهمترین عواملی که باعث آلودگی هوا و تاثیرات آن بر محیط زیست و سلامت انسان می‌شود، ذرات معلق موجود در هوا است. در ادامه به بررسی تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌پردازیم:

سرطان ریه

ذرات کوچک موجود در آلودگی هوا باعث بروز سرطان ریه می‌شود که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر مردم در سراسر جهان به شمار می‌رود. تقریباً ۶۰ درصد مرگ و میرهای رخ داده شده در سراسر جهان به دلیل سرطان ریه ناشی از آلودگی هوا است. هوای آلوده باعث بروز سرطان‌های دیگر مانند سرطان مجاری ادراری و سرطان مثانه نیز می‌شود.

حملات آسم

بعضی عوامل آلودگی هوا مانند دود قابل دیدن است، اما بعضی دیگر مانند مونوکسید کربن به آسانی قابل مشاهده نیست. آلودگی هوا به هر نوع گاز یا ذرات موجود در هوا گفته می‌شود که جزئی از آن نیست. دو نوع آلاینده اصلی وجود دارد که می‌تواند بر بیماری آسم تاثیر بگذارد. ازون گازی است که می‌تواند بر نحوه نفس کشیدن افراد تاثیر بگذارد. علاوه بر این ذرات موجود در گرد و غبار یا دود ممکن است در ریه افراد قرار بگیرد، سلامت آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد و باعث بروز حملات بیشتر آسم شود.

برونشیت مزمن

دود خارج شده از اگزوز خودروها، کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه، باعث آلودگی هوا می‌شود. اگر فردی در شهر زندگی کند و به طور منظم در معرض دود ترافیک قرار گیرد، ممکن است به برونشیت مزمن مبتلا شود. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که پوشش لوله‌های برونش که هوا را به ریه‌ها وارد می‌کند ملتهب شود. فرد مبتلا به برونشیت مزمن از تنگی نفس و سرفه همراه با خلط سفید، زرد یا سبز رنگ رنج می‌برد.

بیماری مزمن انسدادی ریه

برونشیت مزمن و آمفیزم، بیماری‌های رایجی است که باعث بروز بیماری مزمن انسدادی ریه می‌شود. بیماری‌های ذکر شده مسیر جریان هوا را در ریه‌ها مسدود می‌کند. در صورتی که فردی در معرض طولانی مدت گازها، ذرات آلودگی یا دود قرار بگیرد، به احتمال زیاد به بیماری مزمن انسداد ریه مبتلا می‌شود. نتایج مطالعات شده نشان می‌دهد که بیماری مزمن انسدادی ریه بیشتر در مناطقی که آلودگی هوا زیاد است رخ می‌دهد. اگر فردی به این بیماری مبتلا باشد و در معرض هوای آلوده نیز قرار بگیرد، به سختی نفس خواهد کشید. ابتلا به نوع شدید بیماری مزمن انسدادی ریه منجر به بستری شدن در بیمارستان یا حتی مرگ می‌شود.

ذات الریه

اکسیدنیتروژن و دی اکسید گوگرد موجود در هوای آلوده خطر ابتلا به ذات الریه یا التهاب ریه را افزایش می‌دهد. علائم این بیماری شامل درد قفسه سینه، سرفه، خستگی، تنگی نفس و کاهش دمای بدن می‌شود. معمولاً کودکان و افراد مسن در معرض ابتلا به ذات الریه قرار می‌گیرند. این بیماری دلیل اصلی مرگ و میر کودکان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. افراد مسن نیز در صورتی که به مدت طولانی در معرض آلودگی هوا قرار بگیرند، به دلیل ابتلا به ذات الریه در بیمارستان بستری می‌شوند.

بیماری‌های قلبی

آلودگی هوا خطر ابتلا به حمله قلبی، ضربان قلب نامنظم، نارسایی قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. ذرات کوچک موجود در هوای آلوده به اندازه‌ای کوچک هستند که به راحتی وارد رگ‌های خونی شده و زمینه بروز التهاب را فراهم می‌کنند. این مشکلات با گذر زمان موجب بروز بیماری قلبی می‌شود. معمولاً افرادی که در خیابان‌های شلوغ یا کارخانه‌ها زندگی می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. البته قرار گرفتن در معرض هوای آلوده برای مدت کوتاه نیز باعث آسیب رساندن به قلب می‌شود.

بیماری‌های روانی

نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین کیفیت هوا و سلامت روانی افراد وجود دارد. محققان سوابق پزشکی بیش از ۱۵۰ میلیون فرد را در ایالات متحده آمریکا و دانمارک بررسی کردند و متوجه شدند کسانی که در مناطق آلوده با بدترین کیفیت هوا زندگی می‌کردند، ۲۷ درصد بیشتر از دیگران در معرض اختلال دو قطبی قرار گرفتند. همچنین احتمال ابتلا به افسردگی در بین این افراد ۶ درصد بیشتر بود.

تاثیر آب یونیزه قلیایی و شش ضلعی مهراندیشان روی بدن در هنگام آلودگی هوا

 با نوشیدن آب یونیزه قلیایی و شش ضلعی شده می توان بسادگی تاثیرات ناشی از تنفس هوای آلوده در بدن را از بین برده و سموم ایجادی شده در بدن را دفع کنیم. زیرا آب یونیزه قلیایی با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و اکسیژن بالا از روند اکسیداسیون سریع اندام ها و ریه و برونش ها بر اثر آلودگی هوا جلوگیری کرده و با ویژگی اکسیژن بالا اندامهای ضروری بدن ما را بهتر اکسیژن رسانی می کند و باعث دفع آسانتر سموم و ذرات معلق هوا در بدن می گردد.

کارشناسان مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را در مواقع وجود آلودگی هوا توصیه می کنند. هنگام تنفس هوای آلوده، مقدار زیادی از رادیکال آزاد در بدن تولید می‌شود که سبب کاهش توان فرد در انجام کارهای روزمره زندگی شده و حتی در دراز مدت متاسفانه می‌تواند موجب ایجاد برخی بیماری‌های مزمن قلبی- عروقی و برخی سرطان ها گردد. برای به حداقل رساندن عواقب ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی افزایش دهید.

نوشیدن آب یونیزه قلیایی و شش ضلعی تولیدی دستگاه های تصفیه آب شرکت مهراندیشان(آب شفابخش – آب باران) به دلیل وجود خاصیت آنتی اکسیدانی بالا باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می شود.

آلودگی های محیطی و هوا می تواند به چشم و مجاری تنفسی ما آسیب وارد کند و سموم پس از عبور از این مجاری در خون وارد و اندام های داخلی ما را مسموم می سازد. بهترین و طبیعی ترین راه برای دفع سموم استفاده از آب شش ضلعی و قلیایی مهراندیشان با خاصیت حلالیت و جذب بالا و سم زدایی در بدن می باشد.

با مصرف آب یونیزه قلیایی و شش ضلعی مهراندیشان، آب می تواند به عنوان یک سم زدا به سرعت و بسیار موثر عمل نموده با افزایش آنتی اکسیدان موجود در خود قادر به مقابله با رادیکال های آزاد بوجود آمده ناشی از آلودگی هوا می باشد .

چنانچه دستگاه های تصفیه آب مهراندیشان در منزل یا محل کار خود داشته باشید می توانید با خوردن آب یونیزه قلیایی وشش ضلعی بیشتر، سموم وارد شده به بدن خود را رقیق کرده و قبل از جذب در خون یا اندام های داخلی خود، آن ها را از طریق ادرار و روده ها دفع نمایید .

همچنین با اب یونیزه قلیایی و شش ضلعی می توان نسبت به شست و شوی دهان ، بینی و چشمان خود مبادرت نمود . این آب به دلیل نفوذ پذیری بالاتر و جذب در این بخش ها ، آلودگی ها را در خود حل کرده و به این اعضا اجازه عملکرد موثری را خواهد داد . سوزش چشم یکی از عوارض حضور در هوای آلوده است که چنانچه فرد کنار سینک قرار گرفته و صورت و چشمان خود را با آب قلیایی و شش ضلعی بشویند ، می تواند آلودگی را پاک نمایند . شستن صورت با این آب ، سلامتی پوست را به دنبال خواهد داشت . البته آبکشی نهایی صورت بهتر است با آب شستشوی مخصوص صورت که در دستگاه مدل M110 تعبیه شده انجام شود چرا که این آب خاصیت درمانی برای مشکلات پوستی نیز دارد . قرقره کردن گلو با آب قلیایی می تواند جرم ها و سموم انباشته شده در حلق را تمیز کند .

اکسیژن و هیدروژن بالا در آب یونیزه قلیایی به راحتی می تواند تاثیرات مخرب سیگار و آلودگی هوا را از بین برده و با قدرت آنتی اکسیدان بالا ناشی از حضور هیدروژن مانع از تخریب سلول ها و اندام های درونی بدن بر اثر گازها و ذرات معلق سمی و رادیکال های آزاد شود.

#آب یونیزه قلیایی و شش ضلعی، حفاظت بدن در مقابل عوارض ناشی از آلودگی هوا

#با مصرف آب یونیزه قلیایی و شش ضلعی بدن خود را در مقابل تاثیرات نامناسب آلودگی هوا بیمه کنید

#با نوشیدن آب یونیزه قلیایی نگران آلودگی هوا نباشید